dodano pomyślnie do Twojego koszyka.

Historia fotografii – część III: You Press the Button, We Do the Rest

W 1871 roku angielski lekarz Richard Leach Maddox wynalazł sposób na zastąpienie płyt kolodionowych tak zwaną suchą płytą, pokrywając szklaną taflę mieszaniną roztworów żelatyny, azotanu srebra i bromku potasu. W związku ze zwiększeniem czułości substancji światłoczułej skrócił się czas jej naświetlania, a oprócz tego technologia ta (zwana również bromo-żelatynową techniką negatywową) odsunęła widmo konieczności zabierania ciemni w plener.

W 1881 roku na scenie pojawiła się jedna z najważniejszych postaci związanych z rozwojem i popularyzacją fotografii – Amerykanin George Eastman – założyciel Eastman Dry Plate Company.

W 1884 roku wraz z Williamem Walkerem opatentował on światłoczuły papierowy film zwijany w rolkę. W 1886 Eastman Dry Plate Company wypuściła na rynek swój pierwszy aparat fotograficzny Eastman Detective Camera, a dwa lata później aparat Kodak nr 1.

W roku 1889 ostatecznie zastąpiono film papierowy wynalezionym dwa lata wcześniej filmem celuloidowym (dla firmy Eastmana wynalazł go Henry M. Reichenbach), a w 1891 roku przedsiębiorstwo zmieniło nazwę na Eastman Kodak Company.

 

Głównym hasłem reklamowym firmy było „You Press the Button, We Do the Rest” – „Ty naciskasz przycisk, my robimy resztę”. Miało ono pokrycie w praktyce: po naświetleniu całego filmu klient oddawał aparat do sklepu, gdzie film wywoływano (i utrwalano) i zakładano nowy. Jeśli dodać do tego, że ceny aparatów nie przekraczały miesięcznych zarobków robotników, można śmiało powiedzieć, że wraz z działalnością Eastmana fotografowanie stało się dostępne masom.

 

 George Eastman

Odpowiedz

Twój adres email nie będzie opublikowany.

Ze względu na wyjątkową sytuację, która zapanowała w ostatnich dniach, zmieniamy godziny otwarcia Biura oraz Punktu Odbioru Prac.
Zapraszamy codziennie w dni robocze od godz. 8:30 do 16:00.
Jednocześnie wspierając akcję #zostańwdomu oraz w związku ze stanem zagrożenia epidemicznego zachęcamy do zakupów online z dostawą kurierską.
Każde zamówienie z odbiorem osobistym o wartości powyżej 100 zł można zmienić na bezpłatną dostawę kurierską pisząc mejla na adres: pryzmat@pryzmat.com.pl
Wszystkim klientom dziękujemy za zrozumienie i życzymy dużo zdrowia!

Pliki cookie i inne technologie.

Ta witryna korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przetwarzania danych do celów: statystycznych, poprawienia komfortu przeglądania stron i realizacji usług. Korzystając z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki zgadzasz się, że pliki cookies będą zapisane w pamięci twojego urządzenia. Więcej informacji na temat cookies i przetwarzania danych znajdziesz w Polityce Cookies oraz w Polityce Prywatności.